2006

10 oktober
start : 9323
gereden: 397 km

's Morgens om acht uur komen we aan in Venetie. Zo in de vroege morgen is het een geweldig gezicht om langs San Marco en het Canal Grande te varen. Als we de boot af zijn gaan we richting Brennerpas en de GPS geeft aan dat de beste route toch weer door de Dolomieten is. Dat doen we dus maar. Rond een uur of drie arriveren we op de camping in Innsbrück Kranebitten. Daar kun je voor de camping op de parkeerplaats met de camper overnachten voor € 10,- en verder wel gebruik maken van de campingvoorzieningen. We gaan met de bus nog even de stad in en gaan 's avonds eten in het restaurant van hotel Kranebitten, want het restaurant op de camping is al gesloten. Niet erg, want het eten is daar beslist veel beter dan het op de camping zou zijn. We eten er heerlijk.

11 oktober
start: 9720
gereden: 382 km

Onze bestemming vandaag is een voor ons volkomen onbekend plaatsje dat Marian in de Reisemobil bordatlas heeft geprikt op onze route ergens achter Stuttgart. Het heet Bietigheim-Bissingen en is volgens de beschrijving erg aardig. Onze GPS brengt ons precies op de juiste plek bij de camperplaats. Daar staan we dan voor een gesloten slagboom die alleen opengaat met een codekaart. Volgens een informatiebord moeten we die kaart ophalen in een bar die daar vlak bij is tegen betaling van € 20,- statiegeld. Bij weggaan wordt dan € 5,- per dag verrekend. Het is een mooie camperplaats met sanizuil en een goede waterafvoerput.
Als we aan de wandel gaan blijkt het plaatsje prachtige vakwerkhuizen te hebben en een fabelachtig mooi raadhuis. Door het hele plaatsje staan moderne bronssculpturen die wonderwel in de sfeer van het stadje passen. Eten doen we 's avonds bij “Colombo”. Als we het zo zien is het zeer populair hier in het dorp, want het zit er barstens vol. We bestellen allebei een tomatencreme soep en een salade en begrijpen al gauw waarom het hier zo vol zit. De soep is beslist de allerbeste tomatencremesoep die wij ooit gegeten hebben en de salades zijn ook voortreffelijk. We besluiten ter plekke dat wij morgen pas verder rijden nadat wij hier geluncht hebben.

12 oktober
start: 10102
gereden: 213 km

's Morgens gaan we eerst op fototoer door het stadje en doen boodschappen bij Kaufland. Dan zoals gisteren besloten lekker lunchen bij Colombo en daarna weer verder. Doel vandaag is Bacharach. Een klein plaatsje langs de rijn, een eindje voor Koblenz. Ik heb de coördinaten in de GPS ingevoerd en het resultaat daarvan is dat wij vrolijk door Bacharach heenrijden en een eindje verder in Oberwesel eindigen bij een parkeerplaats waar je inderdaad tegen betaling van € 6,- mag overnachten met de camper. Een foutje in de bordatlas dus. Op het eerste gezicht komt het allemaal een beetje grauw over, maar dat kan ook door het wat betrokken weer komen. Als we wat gaan rondwandelen, blijkt het toch een erg leuk plaatsje te zijn.

13 oktober
start: 10315
gereden: 252 km

Het heeft vannacht geregend en als wij opstaan is het behoorlijk grauw weer. De nacht is wat onrustig geweest want je zit hier tussen twee spoorbanen in en de hele nacht door rijden er lange goederentreinen die vrolijk toeterend langs komen. Na de koffie vertrekken we voor onze laatste etappe voor we naar huis gaan. We gaan een stukje verder langs de rijn en ontdekken dat we, als we gisteren iets door waren gereden naar St. Goar, recht tegenover de Loreley hadden kunnen staan. Iets om te onthouden. We rijden over een weg die nogal omhoog gaat en er is veel laag hangende bewolking zodat we een hele tijd bijna geen hand voor ogen zien. Pas als we weer op de snelweg richting Keulen zitten wordt het beter. Rond half drie komen we aan op onze laatste stop in Goch. Daar staat naast de camperplaats een compleet circus met kamelen, lama's, enz. Jammer dat wij net te laat zijn voor de voorstelling.
Dit was de laatste stop. Morgen weer naar huis. Nog even zaterdag boodschappen doen in Goch en wat bijkletsen met bekenden die we hier tegenkomen en dan naar huis waar we rond vier uur aankomen. Het was een mooie en vooral zeer relaxte vakantie.